אם המקום שייך לילדים, מי אחראי?

ילדים שמגיעים למייקטק פוגשים מנטורים בכיתה י' שעוזרים להם אך מי מנחה את המנטורים ומי אחראי עליהם?

שמי דפנה, אני סטודנטית בשנתי האחרונה לתקשורת אינטראקטיבית והשנה אני מנהלת את פרוייקט המייקטק. פרויקט המייקטק שייך לספריית בית אריאלה ומהווה יוזמה של ד"ר אורן צוקרמן מהמעבדה לחדשנות של המרכז הבינתחומי הרצליה. המנטורים עוברים הכשרה מטעם הבינתחומי עם מרצים בתחומי בתלת מימד והמייקריות וסטודנטים העוסקים באלקטרוניקה. הקמנו את המייקטק מתוך רצון ליצור מקום חברתי ליצירה דיגיטלית אשר מצד אחד, מאפשר עצמאות ומצד שני, מאפשר למידה. אני זו האחראית על המנטורים עצמם אך המטרה היא שיהיו מגוון של מייקטקים ברחבי הארץ ומי שינהל את המנטורים יהיו הספרניות. לשם כך, ערכנו הכשרה עם הספרניות של ספריית הילדים ואחראי התקשוב. אחד הדברים שאני אוהבת לראות במייקטק זה הניצוץ של הילדים בעיניים. המבט שלהם כשרואים את המדפסת עובדת, הנורה דולקת או חלקי הליטל ביטס מתחברים לכדי מוסיקה. המבט הזה הופיע גם אצל הספרניות, אותה התפלאות מהתקדמות הטכנולוגיה והאפשרות ליצירה עצמית פשוטה. במסגרת ההכשרה הספרניות למדו לא רק על תלת מימד אלא גם התנסו באלקטרונייר ושמעו על עולם המייקרים המתקדם. גב' נועה מורג החוקרת את תחום המייקינג הראתה שלל אתרים המאפשרים היום גישה לכל אחד ליצור. בנוסף, שמנו דגש בהכשרה על הנהלים במייקטק find out here. כמנהלת המקום חשוב לי לשמור על קוד התנהגות ורוח מסוימת במייקטק. אנו רוצים לשמור שהמקום עצמו יהיה שייך לצעירים, שהם יוכלו ליצור ללא הגבלות ויתחברו גם מבחינה חברתית. לכן, על הספרניות תפקיד מאתגר, גם לשמור על הסדר וההתנהגות וגם לאפשר לילדים ולנוער לפעול בחופשיות. ההכשרה הסתיימה בסיכום של גב' מרים פוזנר מנהלת ספריית בית אריאלה וספריות תל אביב. אישה מעוררת השראה שגרמה לכל הצוות לחשוב על עתיד הספריות בישראל.

אסיים עם אמרתו של בנג'מין פרנקלין "אמור לי ואשכח, למד אותי ואזכור, שתף אותי ואלמד".
המטרה שלנו היא שהילדים ילמדו כמה שיותר תוך כדי עשייה ואנחנו פה כדי לאפשר להם זאת.

כתבה: דפנה ספיר.